‍ نرم افزار اندرويد ضرب المثل كُردي كرمانجي

۱۹ بازديد
نرم افزار اندرويد ضرب المثل كُردي كرمانجي

(به صورت صوتي ، تصويري و تشريحي مي باشد )

تهيه كننده: زنار ماكويي

منبع : كتاب ضرب المثل كُردي كرمانجي

نويسندگان : محمد آماده و خالص آمويي

(اين كتاب در مرحله چاپ مي باشد)









ضرب‌المثل‌ها یکی از جوانب مهم فرهنگ و ادبیات هر کشور است که به‌ویژه در زبان‌های آلمانی نیز بسیار متنوع و پرکاربرد هستند. در فرهنگ آلمانی، ضرب‌المثل‌ها به‌عنوان نشانه‌ای از حکمت مردم و تجربیات آن‌ها شناخته می‌شوند و معمولاً در مواقعی که نیاز به توصیه یا انتقال یک اصل زندگی داریم، به‌کار می‌روند. این ضرب‌المثل‌ها معمولاً به‌صورت کوتاه و شفاف هستند و به‌وضوح مفهوم خود را انتقال می‌دهند.

 

به‌عنوان مثال، یکی از ضرب‌المثل‌های رایج آلمانی "Übung macht den Meister" است که به‌معنای "تمرین می‌تواند یک استاد را از تو به‌وجود بیاورد" است. این ضرب‌المثل بیان می‌کند که تمرین و تلاش مداوم می‌تواند به‌انسان کمک کند تا در هر حوزه‌ای مهارت‌های لازم را کسب کند و به‌عنوان یک استاد در آن حوزه شناخته شود. از این ضرب‌المثل نشان‌دهنده اهمیت کار اراده‌ای و پیوسته در پیشرفت فردی است.

 

ضرب‌المثل دیگری که در زبان آلمانی شنیده می‌شود، "Viele Köche verderben den Brei" است که به‌معنای "تعداد زیادی آشپز غذا را خراب می‌کنند" است. این ضرب‌المثل بیان می‌کند که وقتی چند نفر در یک کار شریک می‌شوند و هرکدام نظرات و روش‌های خود را دنبال می‌کنند، ممکن است کار به‌نحوی اشتباه انجام شود یا کیفیت آن کاهش یابد. این ضرب‌المثل به‌عنوان یک هشدار در مورد مخاطرات همکاری بی‌ترتیب و ناتوانمردانه بین افراد استفاده می‌شود.

امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد